Som marketingchef spekulerer du måske på, om TikTok er en brugbar platform til markedsføring af dit produkt eller din tjeneste. Appen er trods alt utrolig populær blandt teenagere, som er notorisk svære at nå ud til med traditionelle markedsføringsteknikker.

Den gode nyhed er, at TikTok kan være en effektiv platform til markedsføring, men du skal gribe det an på den rigtige måde. I dette blogindlæg tager vi et kig på nogle tips og tricks til effektiv markedsføring på TikTok. Hvis du ikke selv ønsker at kaste dig ud i markedsføring og annoncering på TikTok, så kan vi med fordel anbefale, at du henvender dig til et Social Media bureau, der har erfaring med TikTok. Det kunne fx være Plutonic Media, der også har en hel dedikeret hjemmeside til netop TikTok, som du kan se her: https://www.tiktokbureau.dk/. Alt andet lige får du selvfølgelig herunder nogle helt lav praktiske tips til markedsføring på TikTok.

  1. Hold det kort og godt
    TikTok-videoer er begrænset til 60 sekunder, så dine videoer skal være kortfattede og præcise og gå til sagen. Det kan virke som en udfordring, men det er faktisk en mulighed for at være kreativ med dit indhold. Prøv at destillere dit budskab ned til de mest væsentlige elementer og formidl derefter disse elementer på en interessant og engagerende måde. Husk, at du ikke nødvendigvis behøver at inkludere en opfordring til handling i dine videoer; det kan være nok at få dit navn frem kan være nok til at gøre indtryk.
  2. Udnyt hashtags
    Hashtags er utrolig vigtige på TikTok, både til opdagelse og til måleformål. Når du vælger hashtags til dine videoer, skal du tænke på, hvilke nøgleord folk kan bruge, når de søger efter indhold som dit. Ud over at inkludere relevante hashtags i beskrivelsen af dine videoer kan du også bruge dem til at oprette brandede hashtag-udfordringer – en fantastisk måde at øge engagementet og få folk til at tale om dit brand
  3. Tænk ud af boksen
    TikTok handler om kreativitet, så du skal ikke være bange for at tænke ud af boksen, når det gælder dit indhold. Hvis du kan finde på noget virkelig originalt, er der større sandsynlighed for, at det fanger folks opmærksomhed – og større sandsynlighed for, at det bliver viralt. Men selv hvis du ikke sigter mod viralitet, vil kreativitet i dit indhold hjælpe dig med at skille dig ud fra mængden og gøre et varigt indtryk på potentielle kunder

Konklusion på TikTok
Hvis du leder efter en effektiv måde at nå teenageforbrugere på, bør TikTok helt klart være en del af din markedsføringsstrategi. Ved at holde dine videoer korte og søde, bruge hashtags klogt og tænke ud af boksen kan du skabe indhold, der vækker genklang hos teenagere og bidrager til at øge kendskabet til dit brand – og dermed give din virksomhed mulighed for succes nu og i fremtiden.