billede1

Hvis du arbejder i en BtB virksomhed, så er LinkedIn en oplagt platform at synliggøre sig selv på. Der findes et hav af sociale medier, men LinkedIn er klar den bedste platform, hvis du ønsker en høj rækkevidde for dine opslag, uden du nødvendigvis behøver at investere en formue i annoncekroner. I modsætning til andre sociale medier, så kan du komme langt på LinkedIn blot med organiske opslag, eftersom deres algoritme stadig tilgodeser disse opslag.

På Facebook er det efterhånden umuligt at nå en håndfuld mennesker, hvis du ikke ønsker at betale for deres dyre annoncepladser i nyhedsfeedet. Har du et begrænset budget og befinder dig på BtB-markedet, så kan det være en god idé at investere i et LinkedIn kursus hos Digital Works, hvis du vil styrke din digitale tilstedeværelse.

LinkedIn i et salgsøjemed

LinkedIn er uhyggeligt i et salgsøjemed, da du hurtigt kan identificere potentielle salgsemner og indlede en direkte kontakt med dem. Du skal dog passe på ikke at være for frembrusende, eftersom det kan afholde dit netværk fra at indgå i en dialog med dig. Hos Digital Works kan du komme på et salgsfremmende kursus i LinkedIn, hvor de giver dig inspiration og værdifuld viden til at kunne finde nye kunder, genetablere kontakt til tidligere kunder og ikke mindst bearbejde dine leads. Hvis du godt kunne tænke dig flere møder i kalenderen, så er LinkedIn kursus højst sandsynligt noget for dig.

salgskanal

Rekruttering af medarbejdere

De bedste medarbejdere er som regel allerede i job, hvilket gør det svært at tiltrække kandidater gennem jobportaler. På LinkedIn kan du finde de bedste kandidater til din ledige stilling, men det kræver en god strategi, hvor både rekruttering, employer branding og employer advocacy spiller en væsentlig rolle. Udover at lede aktivt efter medarbejdere, kan du spille din virksomhed stærk med en god branding strategi. Hvis man vil tiltrække de bedste talenter, er man nødsaget til at fremstå som en attraktiv arbejdsplads.

På et af de mange LinkedIn kurser hos Digital Works lærer du netop, hvordan du kan benytte LinkedIn i din rekrutteringsproces.

rekruttering på linkedin

Personlig branding og social selling

Selvom du kan komme langt med en god LinkedIn strategi for din virksomhed, så vil du i langt de fleste tilfælde kunne opnå bedre resultater med din egen personlige profil. Den organiske rækkevidde vil typisk være bedre, da personer fra dit netværk er mere tilbøjelige til at synes godt om opslag fra din egen personlige profil, fremfor din virksomhedsprofil. Det skyldes dels at din har en relation til dig, men også at det er sværere at langt lettere at relatere til en person fremfor et firma.

Social selling handler derfor i høj grad om at styrke dine eksisterende relationer og ikke mindst udvide dit netværk med nye interessante mennesker. Når du arbejder i en branche, vil der typisk være et hav af eksperter inden for området, som andre finder deres inspiration fra. Hvis du vil bygge en solid social selling strategi, så er du nødt til at blive en ekspert inden for dit område og efterfølgende dele ud af den viden, uden at det bliver salgspræget opslag.

Det kan være en hårfin grænse at skelne mellem salg og social selling, hvorfor Digital Works har udarbejdet et skræddersyet LinkedIn kursus som handler netop om, hvordan man kan mestre disciplinen.

social selling på linkedin

Ønsker du at blive en LinkedIn haj og drive mere BtB salg, så er et kursus fra Digital Works højst sandsynligt en meget fornuftig investering.