time to market

Fra idé til færdigt produkt med Time to Market

billede1

Har du en iværksætter gemt i maven, som trænger til at blive sluppet løs? Med Time to Market lærer du, hvordan du kommer igennem delprocesserne fra, at du får den første idéindskydelse, til du sidder med et færdigt produkt. I processen er der involveret en række forskellige strategier fra udekommende interessenter. Det kræver, at du sætter dig godt ind selve Time to market-processen for at være sikker på, at du får held med din idé og ikke mindst færdige produkt. Nedenfor kan du blive klogere på, hvad Time to market vil sige, og hvordan du lærer at bruge netop den proces til at opnå succes.

Få hjælp til bedre time to market strategier nedenfor.

Derfor er Time to market vigtigt

I takt med, at markedet er i konstant udvikling, er der behov for nye processer og strategier konkurrenterne imellem. For at opnå en væsentlig fordel fra begyndelsen, er det derfor vigtigt, at du stifter bekendtskab med Time to market relativt hurtigt. Det kan give dig en konkurrencemæssig fordel i måden at forstå markedet på og samtidig lære at time det på en måde, så netop din virksomhed bliver mere innovativ.

Faktisk er hele TTM forbundet med, hvor innovativ din virksomhed allerede er i forvejen. Her handler det om at se mulighederne før din konkurrenter. Det handler om at reagere hurtigt på eventuelle udfordringer på markedet. Hvis du anskuer TTM som en proces, er det derfor væsentligt, at den er kort. Det gør, at du kan komme dine konkurrenter i forkøbet og se eventuelle ændringer på markedet. Derfor kan det godt betale sig at bruge tid og penge på god markedsføring og kampagner, der lanceres relativt hurtigt efter færdigt produkt. Det vil på den lange bane give dig mere tid til hele tiden at være et skridt foran.  

kalender

Sådan optimerer din Time to market

Selvom du har et færdigt produkt og søger at få mere succes, er det vigtigt, at du hele tiden sørger for at optimere din Time to market. Det kan du gøre på flere måder. Først og fremmest handler det om at administrere dine arbejdsgange og metoder. Det vil sige de strategier, du inkorporerer i din arbejdsproces. For at gøre det mest effektivt, kan du analysere de forskellige trin, du gennemgår i processen. Det give dig en bedre idé om, hvor du kan fremskynde dine arbejdsprocesser og på den måde forkorte din Time to market. Det kan være, at du opdager, der er steder, du kan reducere, som er irrelevante for processen. De trin gør måske bare hele den lange arbejdsgang længere, end hvad den behøver at være. Det handler helt grundlæggende om at skabe et bedre flow i måden, du arbejder på, så du i fremtiden kan øge din TTM.

Du har altid mulighed for at læse meget mere om TTM andre steder, hvis du har brug for at dykke mere ned i det. Det giver dig i fremtiden en bedre forståelse af et marked, der er i konstant udvikling. Husk i øvrigt, at du kan bruge automatisering til at mindske risikoen for eventuelle fejl i processen.