billede1

Du har måske selv set dem rundt omkring i gadebilledet eller klasket op på indersiden af døren til en toiletbås; klistermærker for virksomheder. 

Disse små klistermærker er ofte en genial måde at lave lidt reklame for ens virksomhed – og ofte koster det ikke engang så meget at lave! 

Læs mere her for at se, hvordan du kan købe sådanne klistermærker for dit firma, og hvordan du bruger dem rigtig.  

Sådan køber du klistermærkerne 

Du kan finde forskellige firmaer på nettet, som tilbyder den service at lave klistermærker til andre virksomheder. Prøv selv at finde frem til nogle forskellige eksempler ved simpelthen at søge efter dem på nettet og begynd derefter langsomt at snævre dig ind på det firma, som du gerne vil lave en aftale med. 

Det er en god ide at købe sine klistermærker fra en online butik, fordi man dermed ikke skal bruge tid på at rende ned i en fysisk butik – og ofte er der slet ikke sådanne firmaer, der tilbyder at lave klistermærker til firmaer, i dit lokalområde!  

Så køb klistermærker fremfor at lede efter en fysisk butik. Det vil også hjælpe med til at gøre selve design processen af dine klistermærker meget nemmere.  

Hvordan skal klistermærkerne se ud?  

Et af de helt centrale spørgsmål, man må stille sig selv er, hvordan det er disse klistermærker skal se ud. Er det ens logo man skal benytte sig af? Eller skal man finde på et sjovt slogan?  

Ens firmalogo er et godt sted at starte. På den måde gør du folk bedre bekendt med, hvordan dit logo ser ud, og hvis designet af dit logo er rigtig fedt, så vil folk også være mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge klistermærkerne – også selvom de muligvis ikke ved præcis, hvad det er det står for, eller ikke kender til din butik overhovedet. 

Du kan også godt forsøge dig med nogle sjove sloganer. Vælg eventuelt et slogan, du allerede bruger meget i din markedsføring eller find på et nyt godt ét, som rammer essensen af dit firma.  

I bund og grund er det en god ide at have en lidt bredere kategori af klistermærker, som du kan dele ud til folk. Det er nemlig forskelligt præcis, hvilke slags klistermærker de gerne vil benytte. Nogle er mere til flotte visuelle logoer, imens andre foretrækker et godt slogan.  

Hav dog heller ikke for mange varianter! 3-5 stykker er mere end rigeligt til at give folk mulighed for selvbestemmelse over, hvilke typer klistermærker de gerne vil benytte.  

Sådan bruger du dine klistermærker 

Og hvordan sørger man så for, at ens klistermærker rent faktisk bliver brugt? Man giver dem væk gratis.  

Medmindre dit brand er utrolig velkendt og anses for at være meget eftertragtet, så skal du ikke regne med, at folk vil bruge penge på at købe dem af dig. Giv dem i stedet gratis væk og lad andre lave reklame for dig, når de klistrer dem op på vægge, deres computere og lignende.